HTML  

همكار گرامي                                                                                               مهرماه 1390

سلام بر شما ؛

آغاز سال تحصیلی را تبریک عرض می کنم . و چند نکته را یاد آور می شوم .

1- هرسال ، "مقررات مدرسه " را برای دانش آموزان تکثیر می کنیم . و معاونان و مشاوران به آنان تو ضیح می دهند . این مقررات که 51   بند است ، " همه چیز " را پوشش می دهد . و از هنگام ورود دانش آموز به مدرسه تا زمان خروج ، در آن پیش بینی شده است . شاید یک معلم نداند که دانش آموزان در ساعت درس حق ندارند برای " آب خوردن " اجازه بگیرند و از کلاس بیرون بروند  . یا این که در جلسات آزمون از " نوشت افزار دیگران " استفاده کنند . و یا این که " جای خود" را در کلاس تغییر دهند . امسال متن این مقررات را در اختیار همکاران نیز قرار می دهیم تا در هر مورد ، واکنش متناسب داشته باشند .

2- بچه ها را بايد در خانه به " كار واداريم ". هردرسي كه معلمان مي دهند  ، آنان بايد تمرين ها و مسايل مربوط به آن را بنويسند . بخش هايي از " مجموعه  تمرينات " را حل كنند . قسمتي از كتاب  " كمك درسي " شان را كه تعيين كرده ايد ، كاركنند .  " تست ها "  را پاسخ دهند . " پلي كپي هاي "  خودتان را حل كنند و بياورند . " رسيدگي" به اين تكاليف هم بسيار  مهم است . و بايد بخشي از وقت را به آن اختصاص داد . اگر نمي توانيم تكاليف " همه " را بادقت كنترل كنيم ، حداقل مي توان به شكل " تصادفي " ، شماري از آن ها را ديد . و برايشان نمره گذاشت . " انجام ندادن " يا" نقص تكليف " را در ليست روزانه ثبت كنيد تا مسئولان پايه ها از آن اطلاع يابند . كساني را كه تكليف ننوشته اند ،‌ از كلاس بيرون كنيد . آنان اگر يك بار اخراج شوند و بقيه ي سال تحصيلي را تكليف بنويسند ، كمتر ضرر مي كنند ؛ تا اين كه هميشه در كلاس بنشينند ، اما هيچ گاه تكليف خود را انجام ندهند .

3- بررسی پرسش های کنکور سراسری در سال های اخیرنشان می دهد که هرسال تاکید بیشتری بر" مفهومی شدن" سوالات بوده است . در پایه سوم نیز امتحانات نهایی ، به همین شکل برگزارمی شود . و سوالات آن هرسال مفهومی تر از سال قبل است . تمامی دبیران باید خود را با این چالش دشوارهماهنگ سازند . و برنامه هایی برای آن داشته باشند .

4-  آزمون هاي تستي 5 مرحله اي( قلم چي )  از " اهميت بسيار " برخوردارند . و جايگاه مدرسه ي ما را در ميان شركت كنندگان مشخص مي سازد . جايگاه " بچه ها " و" دبيران  "را نيز .دبيراني كه سال گذشته در" پايين ترين رده ها " قرار داشتند ، امسال ديگر در مدرسه ي ما نيستند . لازم است از هم اكنون آقايا ن به ايـن موضوع تـوجه كنند . و براي آن " برنامه ريزي  " نمايند  .

5- درسالی که گذشت ، معدل دانش آموزان پایه سوم 20/1 نمره  افزایش داشته و جایگاه دبیرستان پیشگام درمنطقه سه پله بالا رفته است . در یکایک درس ها نیز وضعیت بهتری داشتیم . در درس حسابان 14/3 نمره بالاتر از میانگین منطقه ایستادیم .در درس جبر واحتمال 29/2  و هندسه هم 93/1 نمره افزون تر از منطقه بودیم . این ارقام بسیار دلگرم کننده است. تحلیل نتایج امتحانات نهایی خرداد 90 را در برگ جداگانه ، به حضور شما تقدیم می کنم .  

6- بچه های پیش دانشگاهی اندکی بهتر از پارسال عمل کردند . 84  درصد قبولی در کنکور سراسری و 100 درصد در دانشگاه آزاد ، دستاورد آنان بوده است . 94 درصد ایشان در تهران و شهرهای بسیار نزدیک پذیرفته شده اند . امسال ، دانش آموزان پایه چهارم  ، با توجه به نتایج درخشانی که در امتحانات نهایی خرداد به دست آورده اند، می توانند در کنکور  91  ،  درخشش بیشتری داشته باشند . مشروط به این که به آنان انگیزه دهیم . و نیز کاربخواهیم .

   ازهمكاري شما درسال تحصيلي جديد ، سپاسگزارم . دست جناب عالی  را مي فشارم وتوفيق شما را درانجام اين رسالت دشوار ، از خداي متعال مساٌ لت مي كنم.                                                                                                                                                                                                                     

 دکترسعیدپیشداد
     
 
 
نقشه سایت