در حال بارگذاری...
ورود به سامانه
مرا به خاطر بسپار
*
*
کلمه عبور را فراموش کردهاید؟
مرورگر شما قدیمی است. لطفا آن را بروز نمایید.
بروز رسانی مرورگر
Toggle navigation
پیش ثبت نام
صفحه اصلی
معرفی دبیرستان
اهداف و برنامه ها
دستاورد ها
آیین نامه ها و مقررات
آیین نامه آموزشی
منشور اخلاقی
آیین نامه انضباطی
افتخارات
کادر مدرسه
مدیریت
موسس دبیرستان
معاونت انضباطی
محمد شیرخدا
اکبر عیسی پور
کادر آموزشی و علمی
گروه ریاضی
گروه فیزیک
گروه شیمی
گروه زیست شناسی
گروه دروس عمومی
معاونت پرورشی
سمیر خالدی
کادر آموزشی و مشاوره ای
کادر اداری و اجرایی
آموزش مجازی
تلگرام
جزوات و نمونه سوالات دبیران
اسکای روم
پرورشی
فرهنگی
اردو ها و باز دید ها
گالری عکس
تماس با ما
ساعت کار
پیش ثبت نام
صفحه اصلی
معرفی دبیرستان
اهداف و برنامه ها
دستاورد ها
آیین نامه ها و مقررات
آیین نامه آموزشی
منشور اخلاقی
آیین نامه انضباطی
افتخارات
کادر مدرسه
مدیریت
موسس دبیرستان
معاونت انضباطی
محمد شیرخدا
اکبر عیسی پور
کادر آموزشی و علمی
گروه ریاضی
گروه فیزیک
گروه شیمی
گروه زیست شناسی
گروه دروس عمومی
معاونت پرورشی
سمیر خالدی
کادر آموزشی و مشاوره ای
کادر اداری و اجرایی
آموزش مجازی
تلگرام
جزوات و نمونه سوالات دبیران
اسکای روم
پرورشی
فرهنگی
اردو ها و باز دید ها
گالری عکس
تماس با ما
ساعت کار
7
اردیبهشت
1395
تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان
مولف:
/ دسته:
خبرهای مدرسه
/ رتبه دهید:
5
عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در اجلاس کارشناسان وکارشناس مسئولان سنجش استان خراسان رضوی اظهار داشت:
با توجه به رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری که با صدور حکمی، بند 2 مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در ششم آذر 1392 مبنی بر تاثیر مستقیم و قطعی نمرات سال آخر متوسطه در کنکور سراسری را ابطال کرده وتفسیری که دیوان مبنی بر تاثیر سوابق سه سال پایانی در پذیرش دانشگاهها باید داشته باشد وزارت آموزش وپرورش وظیفه قانونی خود را با توجه به مصوبه شورای سنجش به انجام رسانده واز طرف وزارت آموزش وپرورش کوتاهی صورت نگرفته است واز سوی دیگر آموزش وپرورش در صورت تامین اعتبار لازم آمادگی برگزاری امتحانات سه سال پایانی دوره متوسطه را به صورت امتحانات استاندارد نهایی دارد گرچه جهت گیری کمی گرایانه در حد وسیع با سیاستهای آموزش وپرورش در حذف نمرات کمی در دوره آموزش عمومی به منظور رفع اضطراب ومشکلات ناشی از آن در نظام آموزشی مغایرت داشته وجای تامل دارد. رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با توجه به نتایج تحلیلی امتحانات تصریح نمود میانگین نمرات دانش آموزان کشور در مدارس غیر دولتی مناطق غیر برخوردار کاهش معنا داری را نسبت به مدارس دولتی نشان می دهد درحالی که در مناطق برخوردار وضعیت نمرات دانش آموزان مدارس دولتی وغیر دولتی تفاوت معنا داری را نشان نمی دهند. براین اساس با توجه به نتایج مذکور مرکز سنجش پیشنهاد نموده است توسعه مدارس غیر دولتی در مناطق برخوردار امکان پذیر گردد وآموزش وپرورش بتواند تمرکز بیشتری بر توسعه مدارس دولتی در مناطق غیر برخوردار انجام دهد . دکتر عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش وپرورش درپایان با عنایت به سنگینی وظایف کارشناسان سنجش در شهرستانها ومناطقی که یک کارشناس عهده دار این مسئولیت خطیر هستند قول مساعد دادند درخواست استان را درخصوص ارتقا پست این کارشناسان به پست کارشناس مسئول پیگیری فرمایند.
تعداد مشاهده (1216) نظرات (0)
خبر های مرتبط
اردوی مشهد مقدس
برگزاری جشن برگزیدگان
کالاهای اهدایی دبیرستان پیشگام به زلزله زدگان غرب کشور
نفرات برتر آزمون شماره 1 مرآت ( پایه دهم )
نفرات برتر آزمون داخلی شماره (1) پایه دهم
بودجه بندی آزمون های مرآت- پایه دهم
تقویم آزمون های پایه دهم
برنامه امتحانات جبرانی پایه دهم
برنامه امتحانات پایان دوره تابستان پایه یازدهم -مرداد 96
برنامه امتحانات پایان دوره تابستان پایه دهم-مرداد 96
نظرات کاربران درباره خبر "تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان"
نظرتان را بیان کنید
نام:
لطفا نام را وارد کنيد
پست الکترونیکی:
پست الکترونیکی نامعتبر است
نظر:
لطفاً نظر خود را وارد نمایید
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید
*
*
ارسال